________________________________________________________________________________________________________________
Kvalita školy je optimálne fungovanie procesov na škole, predovšetkým procesov výučby, s ktorými sú spokojní partneri školy. Kvalita školy sa spája tiež s pojmami úroveň školy a úspešnosť školy. Tie by mali byť mierou:
Poslanie školy (Misia)
Poslaním našej školy je vytvoriť v príjemnom prostredí, v atmosfére dôvery, priateľstva, otvorenosti a blízkosti žiakom priestor pre zážitky úspechu, s rešpektovaním špecifík jednotlivých žiakov, pri dodržaní myšlienky:
„S láskou a rešpektom sprevádzame deti na ich ceste za vzdelaním.”
Vízia školy
Našou víziou je škola, ktorá prináša žiakom radosť z učenia, rozvíja ich tvorivosť i talent, učí ich vytvárať kvalitné medziľudské vzťahy a spája ich s bežným životom.
Vychovávame
Č – čestného
L – láskavého
O – odvážneho
V – vzdelaného
E – empatického
K – kreatívneho
A – aktívneho človeka.
Hodnoty školy
Spolupráca:
pracujeme ako tím a dodržiavame dohody
sme lojálni
Komunikácia:
zdravíme sa, počúvame sa, spoznávame sa a povzbudzujeme sa
Individualizácia:
hľadáme a podporujeme potenciál
Tolerancia:
vzájomne sa uznávame a rešpektujeme
Zodpovednosť:
zodpovedáme za svoju prácu a premýšľame, čo a ako zlepšíme
nebojíme sa urobiť chybu alebo požiadať o pomoc
dodržujeme dohodnuté pravidlá
prijímame dôsledky svojho konania
Dôvera:
vytvárame a hľadáme príležitosti pre spoločne strávený čas
konáme s pochopením a otvorene
sústreďujeme sa na to dobré v nás a medzi nami
Swot analýza školy
Silné stránky Slabé stránkyStrategické ciele – špecifické ciele
VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍ PROCES VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍ PROCES
1. Podporovať individuálne záujmy a schopnosti žiakov.
– Organizovať pre žiakov záujmové útvary s rôznym zameraním.
Zodp.: PZ, OZ, rodičia
Termín: október – jún v danom školskom roku
– Organizovať a priebežne pripravovať žiakov na súťaže na školskej i postupovej úrovni.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
KONTROLA:
záujmové útvary – záznam o práci v záujmovom útvare, prezentácia prác žiakov, zapojenie žiakov do súťaží podľa aktuálnej ponuky
súťaže – správa o výsledkoch jednotlivých kôl s umiestnením najlepších žiakov, správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
2. Rozvíjať u žiakov funkčné gramotnosti.
– Zapájať žiakov do tvorivých aktivít prostredníctvom celodenných kurzov zameraných na prierezové témy a komunikáciu v cudzom jazyku s rozplánovaním sprievodných aktivít na celý školský rok.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
– Pripraviť a realizovať celodenné kurzy zamerané na rozvoj čitateľskej, finančnej, matematickej, digitálnej, prírodovednej gramotnosti s prihliadnutím na medzipredmetové vzťahy.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
KONTROLA:
Medzitriedne súťaže v rámci jednotlivých gramotností, správa o činnosti MZ, PK a správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
3. Zaisťovať účinnú individuálnu starostlivosť žiakom so ŠVVP podľa odporúčaní CPPaP a CŠPP.
Zodp.: inkluzívny tím
Termín: priebežne
– Zvýšiť počet členov inkluzívneho tímu.
Zodp.: vedenie školy
Termín: 2021
KONTROLA:
správa o činnosti MZ, PK, koncoročné zhodnotenie vyučujúcich individuálne začlenených žiakov
MATERIÁLNO-TECHNICKÉ ZABEZPEČENIE
1. Rozšíriť kapacitu školy.
– Navýšiť počet učební vrátane odborných učební.
Zodp.: zriaďovateľ, vedenie školy
Termín: 2025
– Vybudovať školskú jedáleň.
Zodp.: zriaďovateľ, vedenie školy
Termín: 2025
– Realizovať výstavbu telocvične.
Zodp.: zriaďovateľ, vedenie školy Termín: 2025
KONTROLA:
kolaudácia, otvorenie prevádzky
Strategické ciele – špecifické ciele
PERSONÁLNE ZABEZPEČENIE Rodina a škola
1. Zavádzať nové a efektívnejšie formy a metódy práce so žiakmi.
– Zaškoliť učiteľov 2.stupňa a novoprijatých pedagogických zamestnancov na výučbu písma Comenia script.
Zodp.: ZRŠ
Termín: II. stupeň – 2023, novoprijatí PZ – priebežne
KONTROLA:
Certifikát o oprávnení vyučovať písmo Comenia script
2. Organizovať spoločné podujatia pre zamestnancov školy s cieľom zlepšiť pracovnú klímu.
– Vytvárať vzájomnú dôveru, úctu, pochopenie a toleranciu spravodlivým hodnotením, pozitívnym príkladom, empatickým správaním, humánnym prístupom a pochopením problémov.
Zodp.: všetci
Termín: priebežne
– Udržiavať estetickú úroveň interiéru a exteriéru školy.
Zodp.: zamestnanci školy Termín: priebežne počas školského roka
KONTROLA:
správa o činnosti MZ, PK, správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
1. Zintenzívniť spoluprácu školy a rodiny
– Pozývať rodičov na školské a mimoškolské akcie.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
– Zaviesť konzultačné hodiny pre rodičov.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
– Zaviesť doučovanie, popoludňajšiu činnosť.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
– Zintenzívniť individuálnu starostlivosť.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
– Zriadiť školskú knižnicu – popoludňajšie čítanie.
Zodp.: PZ, OZ
Termín: priebežne počas školského roka
KONTROLA:
správa o činnosti MZ, PK, správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
pracujeme ako tím a dodržiavame dohody
sme lojálni
zdravíme sa, počúvame sa, spoznávame sa a povzbudzujeme sa
hľadáme a podporujeme potenciál
vzájomne sa uznávame a rešpektujeme
zodpovedáme za svoju prácu a premýšľame, čo a ako zlepšíme
nebojíme sa urobiť chybu alebo požiadať o pomoc
dodržujeme dohodnuté pravidlá
prijímame dôsledky svojho konania
vytvárame a hľadáme príležitosti pre spoločne strávený čas
konáme s pochopením a otvorene
sústreďujeme sa na to dobré v nás a medzi nam
© 2025 Základná škola Bystrany All Rights Reserved
webdesign by: ferix